نیچ مارکتینگ Niche Marketing

5
(3)

نیچ مارکتینگ

اگه شما هم شک دارین که  نیچ مارکینگ در توسعه کسب و کار شما  کمک خواهد کرد این مقاله رو به شما پیشنهاد می کنم.

میخوام با این مقاله  در چند سطرح بهتون بگم که تمرکز بر استراتژی نیچ مارکتینگ برای کسب و کار شما چه سود های داره و چه کسانی باید از این استراتژی استفاده کننده.

نیچ کار کردن به صورت خیلی مختصر و ساده یعنی به صورت متمرکز بر روی یک محصول  ف خدمات یا خصوصیت خاص کار کردن  .

قبل از هر چیزی باید نسبت به  مارکتینگ اطلاعات کافی را داشته باشید و فرض بر این است که شما سبد محصول و کالایی را بخوبی میشناسید .

اگر شما یک واحد کوچک در صنف کاری خود هستین و رقبای قوی تر در بازار وجود دارن و بودجه محدودی هم دارین به شما تبریک میگم شما به یک گنج دست پیدا کردین  . در چند گام میخوام بهت بگم چطور نیچ بازار خودترو پیدا کنی و چطور این کنج بازار میتونه بهت فرصت بزرگ شدن  .

  • ابتدا بایستی تمام رقبا قوی در بازار را شناسایی کند  .
  • تمام رقبا رو مونیتور ( پایش کنید بررسی کنید ) کنید .
  • سپس تمام سبد کالایی صنف رو مشخص کنید .
  • قیمت های تمام شده اقلام را مشخص و از این طریق یک محصولی که برای هیچ کدام یا عمده ای از رقبا شما صرفه اقتصادی نداره را کشف کنید.
  • محصول نیچ را تولید و از طریق B2B (Business to Business )  در اختیار همکاران قرارا بدهید .

این یکی از روش های فروش نیچ مارکتینگ بین سازمانی  یا  B2B

 

یکی دیگه از روش های استراتژی نیچ مارکتینگ استفاده از استراتژی گاو بنفش برای تولید یا خلق یک محصول منحصر به فرد که علاوه بر منحصر به فرد بودن یک محصول نیچ هم هست که مشتری برای خرید این محصول که جای دیگه در بازار پیدا نمیشه و کم یاب و خاص پیش ما میاد و شما  علاوه بر فروش محصول نیچ  خدمات یا محصولا مکمل را پیشنهاد می کنید .

گاهی هم با تمرکز بر روی یک محصول از کل سبد کالایی یک صنف و خلق بهترین نوع باعث ایجاد برند شدن اون محصول در صنف میشه  و لزوما این محصول بسیار خاص  نیست یا محصولی نیشت که کمیاب باشه یا دیگر تولید کنندگان تولید نکنن

 

مثالی از صنف لوازم خوانگی بیارم که ملموس تر باشه ، همه ما میدونیم که تلویزیون محصولی که خیلی از کمپانی ها دارن تولید می کنن ولی برای ما ایرانی ها حد اقل به این شکل بوده که تلویزیون سونی مخصوصا یک مدل خاص برای ما محبوب تر بوده کیفیت و طراحی محصول برتری خیلی زیادی نصبت به رقبا داره و همیشه حتی اگه پولشم نداشته باشیم موقع خرید صراغشو میگیریم  و پرسوجو می کنیم .

مثال های زیاد هست مثل قهوه ساز های خانگی دلونگی یا میله آلمان  Miele یا سیستم های صوتی پاناسونیک و پایونیر ، این برند هاتی محصولات دیگه هم دارن و تک محصولی نیستن ولی یکی محصولات تو بازار برند شده و تمرکز بر روی اون محصول بیشتر شده  و با اون محصول برند در بازار شناخته شده  و بعد ها گسترش پیدا کرده به بلوغ رسیده و تبدیل شده به برند قدرتمند کنونی .

 

میدونستی روانشناسی صنعتی زیر شاخه جدید در دنیاست  و میتونه با متند های نوین به شما کمک کنه تا سرماتیه اصلی هر کسب و کار یعنی نیروس انسانی بدرستی مدیریت بشه  ؟

 

برای مشاهده کتاب  کلیک کنید 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

2 دیدگاه برای “نیچ مارکتینگ Niche Marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *