چگونگی برنامه ریزی و انتخاب اهداف در مدیریت آسان تغییر

0
(0)

عللی که مونجرب به شکست و ناموفق بودن اهداف افراد می شود ، قالباً بدونه برنامه ریزی بودن اهداف و انتخاب اهداف نادرست است و بعضاً مرحله انتخاب اهداف سپری می شود ولی تکنیک هر چه پیش آید خوش آید مدیریت می شود و گاهی هم منتظر گذر زمان میشوند و برای بهبود اوضاع  چله نشینی می کنند. هدفگذاری درست یکی از رزموز موفقیت افراد موفق مطرح دنیاست ، انتخاب هدف متناسب و پلکانی میتونه شمارو تبدیل به یک فوق ستاره موفقیت کنه ، مدیریت آسان تغییر مسیر اهداف با این تکنیک بافت:

وارن بافت میگه اگر به دنبال 100 هستی اول تمرکز کن و هدفتو بزار بین 1تا 10 و بعد بین 10تا30 و بعد 30 تا 50 و به همین شکل تا به 100 برسی و برای هر مرحله فرآیند و سیتمی بابت تثبیت اون سطح طراحی کن  تمام شما راز موفقیت جهان هستی رو دارین کافی درست و متناسب با خود انتخاب کنی

حالا چطوری این انتخاب انجام بدی ؟ ادامه مقاله رو بخون

      هیچ اتفاق خوش آیندی نخواهد افتاد ، پیروزی در گرو انتخاب اهداف مناسب ، برنامه ریزی ، پیروی از برنامه و تلاش است.

برای رسیدن به موفقیت در ابتدا باید اهداف ، علایق و استعدادها را مشخص کردن در مرحله دوم دسته بندی و الویت بندی اهداف

مرحله سوم شناسایی موانع مرحله چهارم شناسائی ابزارها و شرایط در دست مرحله پنج برنامه ریزی

اهداف خود را با در نظر گرفتن علایق دسته بندی کنید و سعی کنید برحسب اولیت و محدود باشند ، کسیر بودن اهداف باعث پیچیدگی ، سختی و گمراهی می شود. اهداف بدست آمده را با استفاده ار فیلتر  استعدادها مجدداً رتبه بندی کنید زیرا علایق ریشه در استعداد ها و توانائی انجام آن دارد و انتخاب اهداف با این مشخصات به پیروزی نزدیکتر است .

در انتخاب اهداف و الویت بندی اهداف ، نیازهای زندگی را نیز مدنظر داشته باشید. نکته ای که باید هرگز فراموش نکرد حذف اهداف رویائی است ، البته اهداف بلند مدت را که بیاز به زمان و کار بیسار دارد را با اهداف رویائی و غیر قابل دسترس را به  اشتباه در یک دسته قرار ندهید.

اهداف انتخاب شده را به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی کنید و همیشه اهداف کوتاه مدت و قابل دسترس در برنامه داشته باشید. از رسیدن به اهداف کوتاه مدت انرژی بگیرید تا به اهداف بلند مدت برسید ، برای خود زمینه های تشویق را فراهم کنید و اطراف خود را با دوستانی که شما را تحسین و همایت می کنند پر کنید ، انرژی مثبت آنها شما را هر روز تقویت کرده و به هدف نزدیکتر خوهد کرد.

دقت داشته باشید اهداف کوتاه مدت در موازات و همزمان با فعالیت های اهداف بلند مدت پیش بروند .

برای سرعت در پیشرفت برنامه های طرح ریزی شده و مدیریت آسان تغییر مسیر رسیدن به اهداف میبایستی موانع و مشکلات موجود را پیش بینی کرد.

لیستی ازموانع و مشکلاتی که به ذهنتان می رسد تهیه کنید ، در این مرحله از افراد با تجربه مشورت بخواهید و سعی کنید تمام مشکلاتی که احتمال وقوع دارتد را در نظر گرفته و راه حلی برای مواجه نشدن و مقابله با آن را بررسی کنید و یا الگوریتمی از فعالیت > مشکلات> راه حل های هر مشکل > نتایج هر راه حل > ضرر کمتر> سرعت بیشتر تهیه کنید با این روش میزان بروز مشکلات پیش بینی نشده را کاهش می دهد ، عدم آگاهی از مشکلات ایجاد ترس می کند همانند کودکی که از ورود به اتاق تاریک می ترسد زیرا از آن چه در اتاق وجود دارد اگاه نیست و  آگاهی و شناخت از مشکلات همانند  کبریتی در درون قار عمل می کند با این مه شعله کوچکی دارد اما وسعت بیسار زیادی را نور می دهد و همانند طنابی است که قارنورد در هنگام برخورد با موانع از آن برای عبور و رسیدن به هدف کمک می گیرد و مانع موجود او را از هدف باز نمی دارد

در پایان طرح خود را برای دوستان و افرادی که همیشه از شما انتقاد می کنند و حسد می ورزند و همیشه بدمبال پیدا کردن اشکالات کار شما هستند مطرح کنید  این افراد برگ برنده شما هستند از افکار مخرب آنها جهت سازندگی استفاده کنید اما نگذارید که بر روی تصمیمات شما اثرگذار باشند.

ابزارها را هیچگاه در انتخاب اهداف فراموش نکنید ف این ابزارها هستند که به شما کمک می کنند که راهی بیابید و یا راهی بسازید ، ابزار ها شامل رابطه دوستی شما با افراد موفق و تاثیر گذار ، پول و سرمایه اولیه ، علم و دانش ، استعداد ها و ….

روابط اهمیت بسیاری در پیشرفت شما دارد شما به اندازه افرادی که می شناسید موقعیت شغلی ، ایده ، مشاور ، هامی اقتصادی و معنوری ، نفوض و … دارید . تمامی افراد در زندگی شما نقش خواهند داشت خوش رفتار باشید و از منابع خود محافظت کنید .

علم و دانش شما ابزار قوی است که در کنار ابزار نیروی انسانی و اجتماعی شما می تواند مجزه کند و منجر به مدیریت آسان تغییر مسیر هدف شود .

به این موضوع دقت کنید در بسیاری از موارد برای بدست آوردن ابزارها هم باید برنامه ریزی و هدف گذاری کرد به این ترتیب یک حلقه یا لوپ از اهداف ایجاد می شود که به هیجان کار می افزاید و ایجاد انگیزه می گند.

برنامه ریزی و زمان بندی اهداف  را با دقت و مطابق با توانائی ها و ابزار در دست اجام دهید زیرا اگر بیش از حد توان برنامه سنگین باشد باعث ایجاد ضعف و تفکرات منفی همانند عدم توانائی به پایان رساندن برنامه خواهد بود در برنامه ریزی و مدیریت زمان بندی خود تفریح و استراحت را نیز به اندازه نیاز مدنظر داشته یاشد

با آرزوی موفقیت برای یکایک شما

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *